Fractal Softworks Forum

Please login or register.

Login with username, password and session length

Author Topic: French Translation  (Read 6969 times)

dompteure

  • Ensign
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
French Translation
« on: August 23, 2019, 06:40:21 AM »

Hello everyone,

SOrry for my english language i'm french so my english is by google traduction  ;D

Being a beginner on this wonderful game and discovering it at the same time I looked for a patch FR and I found that this old post.
I am pretty bad in English and that prevents me from fully leaning on this game.
I allow myself to post this post hoping that someone could help me in this research and / or that I can help in a possible translation mod.

Thank you all  :D :D :D
Logged

Snrasha

  • Admiral
  • *****
  • Posts: 705
    • View Profile
Re: French Translation
« Reply #1 on: August 24, 2019, 04:48:06 AM »

Juste apprend a lire l'anglais, sa ira plus vite, meme si tu ne comprendras pas l'ensemble des dialogues.
Cela m'a permis de jouer a des dizaines de jeux ou de lire une tonne de choses exclusive a l'anglais.
Starsector n'a pas de textes compliques non plus, donc sa va.

Pour l'idee d'une traduction, je ne peux pas t'aider, il y a une tonnes de choses a traduire (Va juste dans Fractal Softworks\Starsector\starsector-core\data\strings et va lire le description.csv pour te faire une idee). En plus, je sais lire l'anglais, mais je suis dans l'incapacite de le traduire correctement (Je connais des mots en anglais, mais pas en francais ah ah).

PS: This is very boring than i cannot made any special characters.

Logged
I am pretty bad on english. So, sorry in advance.

Gladiator Society
Add battle options on Com Relay/ Framework for modders for add their own bounty.

Sanguinary Autonomist Defectors A fan-mod of Shadowyard.

dompteure

  • Ensign
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: French Translation
« Reply #2 on: August 25, 2019, 03:29:11 AM »

merci beaucoup pour la réponse

bon bha je vais suivre se conseil et en effet comme cela me permettra d'apprendre l'anglais
Logged